čtvrtek 8. prosince 2016

Knihtyp #1

Nepíšu tenhle článek jen proto, že se blíží Vánoce a vy možná uvažujete o tom, jakou knihu si pod stromečkem přejete rozbalit, nebo přemýšlíte, která kniha by Vašemu blízkému knihomolovi udělala radost. Vlastě to píšu proto, protože o tomhle článku přemýšlím pokaždé, když zavřu nějakou hodně dobrou knížku. Miluju knížky. Jsem závislá na knihách. A podle mě je to jedna z nejlepších věcí, kterou kdy kdo vymyslel – tisknout příběhy a moci si je ukládat doma, do knihovničky :) Občas si říkám, že kdybych byla milionářka, neprocestovala bych jen svět křížem krážem, ale koupila bych si snad všechny možné výtisky knih, které bych chtěla. Čichala bych k těm stránkám a jen tak z nudy přejížděla prsty po titulech. Knížky jsou prostě zázrak.

A já si pro Vás nachystala pár knih, které pro mě takovým malým zázrakem letos (a možná i loni a předloni) byly a jsou… :) Doufám, že se Vám článek bude líbit a pokud někoho inspiruju, tak o to větší z toho všeho budu mít radost (už jen proto, že tak půl roku ležím po nocích v posteli a v hlavě si střádám věty, které bych ke každému zmíněnému titulu napsala!)

1. 14 000 Things To Be Happy About – znáte jí? Toužila jsem po téhle knize tak dlouho, že když jsem jí konečně sevřela v rukou, nemohla jsem se přestat usmívat. Koupila (vlastně „dostala“) jsem jí k loňským Vánocům a já se odměňovala 5 – 10 stránkami, za každou naučenou otázku ke zkoušce. A víte, jaká to byla motivace??? Samozřejmě, že jakmile jsem měla v kapse všechny zkoušky, vrhla jsem se do té knihy doslova po hlavě. V tomhle malém zázraku najdete takových krásných, motivačních a inspirujících věcí, že ihned dostanete pocit, že svět je to nejkrásnější, co existuje. Jsou tu věci jako: "Psychicky se připravit na velké změny" a nebo jako "Rodinný čas", ale taky "Zimní ovoce". No řekněte, není to paráda? Tuhle knížku by měl mít ve své knihovně snad každý. Pokud jí někde zahlédnete, chopte se jí a už se jí nikdy nepusťte. Je hrozně těžké jí sehnat (je totiž často a hned pryč), ale věřím, že nějaká šťastná ruka jí najde :)


2. Stalker – pokud hledáte KRIMI, obraťte se v knihkupectví na prodávajícího, jestli vedou Larse Keplera a pokud řeknou ano, vezměte si všechny díly, které na prodejně zrovna budou. Nebyla jsem nikdy velkým fanouškem krimi příběhů, ale tohle? TOHLE!!! mě absolutně dostalo. Zamilovala jsem se do toho. A pokud si to jednou přečtete, zamilujete se i vy. Komukoli jsem Keplera doporučila, nevrátil se už k žádnému Nesbovi, ani k dalším proslulým krimi písařům. Každý příběh je jiný, jedinečný a přesto dech beroucí. Nebudete se chtít odtrhnout a pokud budete muset, nepřestane na to myslet při žádné činnosti, kterou zrovna budete vykonávat. Hlavou se Vám budou honit myšlenky, budete tápat a přemýšlet a k tomu se ještě rozplývat nad kriminalistou Jopnou Linnou, který je hlavní postavou v každé knize. Věřte mi, tohle je přesně ta kniha, kvůli které nebudete moci spát, jíst, a snad ani dýchat (vlastně ne jen tahle kniha, ale všechny, které prošly rukou manželského páru).


3. Ten, kdo stojí v koutě – tuhle knihu vlastním už dva roky. A zařadila jsem jí sem proto, protože jsem jí letos znovu četla. A znovu jsem se cítila tak, jako když jsem se začetla do těch řádků poprvé. Čekala jsem na její koupi jako na smilování a když jsem se k tomu odhodlala, byla pryč. Musela jsem čekat znovu a proto, když se vydalo další vydání, ihned jsem pro ní běžela. Je to přesně ta kniha, u které nezůstane oko suché. Ta kniha, která má v sobě všechno: neštěstí, štěstí, lásku, přátelství, smutek, hněv, soucit, hrdost, život. Ta kniha, u které Vám v hlavě víří myšlenky, kdy se sami cítíte šťastní a pak bezmocní. A když knihu dočtete, víte přesně, že za pár měsíců / spíše týdnů, jí budete mít potřebu otevřít znovu. A prožívat život chlapce, který stojí v koutě. 

Žádné komentáře:

Okomentovat