úterý 12. července 2016

Všichni jsou otroci, jen já jsem letadlo . . .

Tak nějak jsem zavítala zase zpátky, což je zřejmé z předešlého článku. Ale nedá mi to a musím tenhle článek napsat. Nějak nevím, jak to bude celé vypadat, až udělám poslední . nebo !, ale i tak… s mou devíti měsíční pauzou (dobře, devět měsíců to nebylo, ale skoro!), jsem přestala sledovat veškeré blogy. Občas jsem zavítala na blog Barunce, které články naprosto miluju, ale tím to haslo. Stala jsem se závislou na YT, protože když jsem nemohla číst články na blogu, začala jsem ujíždět na videích. Což je docela děs, když si uvědomím, kolik mě to stojí denně, týdně a měsíčně času. Dřív byla prostě blogové sféra – jo, sféra. Přidávaly jsme hrozně „deep“ články, depresivní, usměvavé, bylo to o nás a o našich životech (protože prostě autobiografie je sranda), ale teď to o nás vůbec není. Což je smutný a já bych se občas chtěla vrátit do toho roku 2007, kdy bylo všechno o nás. Kdy jsme strávili max 5 minut u čtení článku na oblíbeném blogu, pak na dalším a na dalším. Dohromady nám to zabralo možná hodinu? Možná i míň.

Teď ztrácíme čas nad videem, který trvá i čtvrt hodiny a jsme hrozně neproduktivní. Proč tohle všechno ale píšu není proto, abych si já (nebo vy) uvědomila, že jsme hrozný protože koukáme na takový věci, ale proto, protože jsem projela blogy, které jsem vždycky hrozně ráda sledovala a žasla jsem… najednou mi ty blogy přijdou plné reklamy, drahých produktů a samozřejmě se z blogerek, které milovaly psaly, stávají pomalu filmové hvězdy, protože natáčejí videa na youtube. Ne, pokud se někdo cítí dobře před kamerou, proč ne. I já o tom párkrát uvažovala se svou spolužačkou, ale tak nějak jsem zůstala jen otupěle zírat… plus k tomu přibyl další šok – blogerka, která je krásná, má úžasný styl a byla podle mě vždycky v blogování dobrá a úspěšná, najednou má jen tři komentáře pod článkem a mě najednou přijde úplně zbytečné něco takového dělat (i když 10x řeknu, že to dělám pro sebe). Je vždycky přece tak hrozně fajn, přečíst si aspoň blbý: „super článek“, když vidíte, že ten článek vidělo 159 lidí.

Když jsem s tímhle vším začínala (bylo mi fakt málo a za první svoje články se cítím neskutečně, ale neskutečně trapně a nejradši bych je smazala z mojí hlavy), tak to prostě bylo super. Komentovaly jsme si navzájem naše životy, obrázky, oblíbenou hudbu nebo seriály, věděly jsme o sobě a tak nějak jsme se cítily … spřízněně? Možná je to blbý slovo, ale podle mě to nejvíc vystihuje minulou situaci.

Jedním slovem to shrnu…

           Cítím se zmatená a zklamaná zároveň. A teď se sama sebe ptám, proč, když vlastně na tom YouTube strávím taky půl století, budím se dřív kvůli tomu, abych projela Instagram a podívala se aspoň na jedno video, než odejdu do školy… ale pořád vím to, že když jsem v tomhle světě, v téhle bublině, vždycky po sobě zanechám aspoň něco. I tu hloupou tečku.

Míříme ke dnu a do pěknýho kotle. 

3 komentáře:

  1. Naprosto s tebou souhlasím! Odhlásila jsem odběr spoustě holkám a koukám už jenom na pár, které mi opravdu něco předají. Inspirují mě, motivují. Psala jsem na blog o něčem podobném, o tom, jak v dnešní době trávíme spoustu času sledováním něčích životů, aniž bychom žili ty naše vlastní.. každopádně éra blog.cz je nezapomenutelná! Vždyť tam jsme se taky poznaly.. bublifuk, coolcharmed :D Ty časy mají své kouzlo a já na ně ráda vzpomínám. Na dnešní dobu jsou naše blogy a články už tak trochu out, ale já jsem stará generace a pořád mě to vypisování se o mém životě baví :) Těším se na další článek! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak toto si presne vystihla.

    OdpovědětVymazat
  3. Doba a vývoj jde zkrátka dopředu. Co frčelo dřív, nebude frčet dnes. Pro většinu lidí je pohodlnější si pustit video jako kulisu, kterou poslouchají na půl ucha, než číst blog o něčím životě, když mohou raději žít ten svůj. Nejde říct, že je to teď špatné nebo dobré. Je to zkrátka jiné. Zatímco dříve měl šanci jakýkoliv blog bez ohledu na obsah, dnes se udrží pouze blog s kvalitním obsahem. Chce to vytyčit si cíl a držet se toho. Kvalitní cestovatelské blogy nebo blogy s recenzemi se drží stále. Pokud tvoje cílová skupina řídne, zaměř se na jinou cílovou skupinu, jinak se budeš muset za cílovkou přesunout směrem na youtube.

    OdpovědětVymazat