sobota 2. srpna 2014

Harry Potter Tag

Původně šlo o TAG, který jsem objevila na YouTube, ale jelikož opravdu nedělám vlogy, rozhodla jsem se ho využít alespoň v psané podobě na svém blogu, protože mě jeho otázky nadchly a donutily přemýšlet tak dlouho, než jsem si sedla a vypsala odpovědi :) A myslím, že právě tenhle tag je jeden z mých nejoblíbenějších ♥ 
Hodně zábavy u čtení :)
1. Tvůj první zážitek s Harry Potterem?
- Myslím, že mi bylo sedm nebo osm? Měla jsem doma knížku, kterou jsem od mamky chtěla, ani nevím proč. Začala jsem jí číst a úplně jsem tomu propadla. Možná díky tomu světu fantazie, kde jsem té své mohla propouštět uzdu. Vzpomínám si, že má ségra byla na filmu v kině a já byla naštvaná, když říkala, že to bylo trapné a nelíbilo se jí to. První knihu jsem četla přes rok - řekněme si upřímně, byla to moje první kniha, která byla tak dlouhá a byla jsem v první třídě. Potom jsem se ve čtení zlepšovala a dotáhla to tak daleko, že sedmý díl jsem přečetla za pět dní. Na bližší vzpomínku si vůbec nevzpomínám.

2. Tvá oblíbená kniha?
- Řekla bych, že sedmička, tedy "Relikvie smrti". V té knize je všechno a miluju její obsah.


3. Tvůj oblíbený film?
- První "Kámen mudrců" a pátý "Fénixův řád". Definitivně jsem se mezi těmito dvěma nemohla rozhodnout.

4. Část knihy / filmu, u kterého vždy brečíš?
- V pátém díle jsem brečela, když zemřel Sirius. Zamilovala jsem si ho hned, jak se objevil ve třetím díle a vážně mě vzalo, když zemřel. A o filmovém zpracování ani nemluvím. V šestém mě zničilo, když zemřel Brumbál. U sedmičky jsem probrečela už v okamžiku, kdy zemřela Hedvika, když přišel George o ucho, když zemřel Dobby a když zemřel Lupin, Fred, Tonksová... můžu říct, že jsem byla jedna velká slza jak u knihy, tak u filmového zpracování. Proč mám sakra husí kůži, jen když na to myslím? :(


5. Kdyby jsi se mohla připojit k jedné z postav, kdo by to byl v knize a ve filmu?
- V knize jsem definitivně pro Ronalda. Ve filmu také, ale tam jsem si oblíbila Lenku Láskorádovou, na kterou nedám dopustit a k tomu všemu - je z Havraspáru :)

6. Kdyby jsi mohla mít jednu z Relikvií smrti, která by to byla? (Kámen vzkříšení, Bezová hůlka, Neviditelný plášť)
- Neviditelný plášť. S ním můžu dělat cokoli, což mi přijde naprosto úžasné.
 Ještě jsem nenarazila na nikoho, kdo by si vybral jinou relikvii. 

7. V jaké koleji by jsi byla?
- Myslím, že bych byla v Havraspáru. I Pottermore mě tam zařadil a nelituju toho Jsem do té koleje zamilovaná a jo - je to nejlepší kolej ze všech. Mrzí mě, že se o ní tak málo J. zmiňovala, ale i tak o ní vím více, než o jaké koli jiné

8. Kdyby jsi mohla potkat někoho z herců, kdo by to byl?
- To je asi ta nejtěžší otázka a já se nedokážu rozhodnout mezi Garym Oldmanem (Sirius), Rupertem Grintem (Ron) a Evanou Lynch (Lenka) 


9. Kdyby jsi byla ve Famfrpálovém týmu - na jakém postu by jsi byla?
- Úplně si jsem jistá, že na žádném, ale kdyby to opravdu přišlo, tak nejspíš odrážeč.

10. Který předmět by tě nejvíce bavil?
- Vidím se v Obraně proti černé magii.

11. Který předmět (věc) by jsi chtěla mít?
- Mapku od Pobertů. Sakra, vždyť je tak úžasná. Vsadím se, že bych celé noci nedělala nic jiného, než seděla v posteli, s mapkou rozloženou kolem sebe, svítila si na ní hůlkou a sledovala pohyby spolužáků i profesorů po Bradavicích.

12. Amorův šíp by mi voněl po...
... květinách
... sklepě
... nových botách.

13. Kdybys mohla ochutnat něco z Harry Potter svět, co by to bylo?
- Měla jsem čest jíst nejlepší čokoládu v podobě čokoládové žaby (která mi díky bohu neodskákala pryč), ochutnala jsem Bertíkovy fazolky tisíckrát jinak a pila jsem nejlepší Máslový ležák. Co bych ale ráda ochutnala - Halloweenskou večeři připravenou domácími skřítky

14. Oblíbený citát z knihy?
- "Bude čas, kdy se budeme muset rozhodnout mezi tím, co je lehké a tím, co je správné". - Albus Percival Wulfric Brian Brumbál

15. Co pro tebe znamená Harry Potter?
- Je těžké vysvětlovat to, pokud to někdo nemá stejně. Znamená všechno. Ať to zní sebevíc šíleně. Harry Potter je tu se mnou od doby, kdy jsem nastoupila do školy a provázel mě mým dětství, dospíváním a je tu se mnou teď. Myslím, že tu se mnou bude i za dalších dvacet let. Kdybych se zeptala mojí ségry, jestli má něco oblíbeného, nějakou knihu, která jí dělá jí, řekla by mi určitě ne. Já jí dostala, když mi bylo sedm/osm a nepustilo mě to nadšení do dnes. Je mi dvacet jedna a já od svých osmi let pročítám dokolečka knihy, koukám dokola na filmy, vyhledávám si více a více informací a nechávám se vtahovat do světa fantazie. Je to, jako bych se pokaždé stáhla někam jinam, všechno dala stranou a mohla se fantazijně vyřádit. Myslím si, že kdybych nečetla nikdy knihy této série, nebyla bych to já, nikdy bych nebyla tím, kým jsem.
Jako malá jsem nechápala správný význam knih. Prostě jsem to četla, protože se mi líbilo, že můžou kouzlit, máslový ležák, všechno. Postupem času jsem si začala slova v knize uvědomovat jinak a nahlédla na to i z pohledu dospělé. Dalo mi to tolik, kolik mi nedala žádná kniha. Nikdy bych bez Harryho nezačala psát, nikdy bych nejspíš nemilovala knihy, nikdy bych nenašla v sobě to, co jsem s ním našla a já bych chtěla říct děkuji mamce za to, že kdykoli se dostal překlad na pulty, běžela se mnou do obchodu, aby mi koupila div ne horký výtisk. A děkuju všem, kteří se nikdy nezděsili mého "fangirlingu", co se Harryho týče ♥ 


Žádné komentáře:

Okomentovat